اعضاء جلوبال اد مارت بدءاً من 15 إبريل 2013 ستكون سياسة الإشتراك كالتالي :


بدءاً من 15 إبريل 2013 ستكون سياسة الإشتراك كالتالي :

1- أنت الآن تحصل علي حافز إضافي في حالة إصدار E-Pins من المحفظة الخاصة بك . سوف تتم زيادة هذا الحافز من 5% سابقاً إلى 10% ( و هذا النوع من ال E-Pin اللذي يمكنك إنتاجه بنفسك من المحفظة الخاصة بك يسمي TopUp E-Pin و هذا النوع لا يستخدم منفرداُ إللا في حالة تفعيل الحسابات الفرعية أي التحويل من أحادية إلى ثنائية أو ثلاثية - و هنا أحب أن أنوه أن أقصي مدة لتفعيل الحسابين الفرعيين لكل شخص سوف تصبح شهرين من تاريخ الإشتراك بدءاً من 13 إبريل 2013 كما ورد في الرسالة السابقة - أما في حالة تسجيل شخص جديد يجب أن يكون بالإضافة إلي ال TopUp E-Pin نوع آخر يسمى Registration E-Pin و هذا النوع لا يمكن إنتاجه إللا بواسطة ال Franchisee أي الوكيل . إصدار TopUp E-Pin يكون عن طريق الذهاب إلى E-Wallet و إختيار Issue E-Pin From Wallet و إتّباع بعض الخطوات الأخرى البسيطة ) . (( باقي العمولات المعروفة كالعمولات المباشرة و عمولات الإتزان ( أو العمولات الثنائية ) و غيرها من العمولات و الحوافز لم يذكر أي تغيير فيها نهائياً )) .

2- سوف يكون هناك محفظتان منفصلتان إحداهما خاصة بنقاط الإعلانات فقط . و الأخري تحتوي علي نقاط جميع الحوافز و العمولات بمختلف أنواعها ( أعتقد أن هذه النقطة لا تحتاج إلى توضيح ) .

3- تحويل النقاط للمستوى الأعلى لن يكون متاحاً إللا خلال 100 يوم من تاريخ الإشتراك . و في حالة التحويل سيتم خصم 15% من النقاط المحوّلة ( ببساطة خالص كده و بالبلدي معنى الكلام إن حضرتك مش هتقدر تحول النقط بتاعتك للناس إللي فوقيك في الشبكة علشان يقبضوك مكانها فلوس غير خلال أول 100 يوم فقط من تاريخ إشتراكك . و مش كدا و بس دا هيتم خصم 15% كمان من النقط إللي هتحولها ) . (( و طبعاً هو هنا ما خصش بالكلام محفظة معينة من الإتنين المنفصلين إللي هما محفظة الإعلانات و محفظة العمولات و الحوافز . يبقى في الحالة دي إللي باين لنا إن الكلام ساري على تحويل النقط للمستوى الأعلى من أي محفظة من المحفظتين . ونفهم من هنا إن في الحالة دي بردو حضرتك بعد ال 100 يوم إللي في الأول دول مافيش قدامك غير إنك تدخل مشتركين جداد علشان تقبض فلوسك من فلوس الإشتراك إللي هيدفعوها يا إما من المحتمل إن في المستقبل يبقى في طريقة تانية و هى التحويل البنكي إللي أكيد ماحدش عارف هيتفعل إمتى و هتبقى شروطه إيه و أقل مبلغ يمكن تحويله كام و هيتخصم منه قد إيه و غيرها من الحاجات إللي مش معروفة )) .

0 التعليقات:

إرسال تعليق